Årssummering del 1

Datum: 2014-12-29 ♦ Tid: 22:44:00 ♦ Kategori:

2013 avslutades i Thailand och 2014 startade i Thailand. Nyårsafton var sjukt mäktig och tusentals thailändska ballonger skickades upp i luften. Den 4 kom vi hem till tråkiga Umeå som bestod av regn och barmark.
Jag och mamma åker till ett väldigt regnigt Stockholm och besöker kusinerna. Snön kom äntligen och jag och August åkte och hälsade på hans farmor och farfar i Bygdsiljum, vi invigde våran gopro och filmade massor när vi åkte snowboard. Umeå blev utnämd till kulturhuvudstad och invigningen var väldugt mäktig och Umeå bjöd på gratis bussresa, vilket innebar att i princip hela Umeå var på stan samtidigt.
 
Under mars månad hände ingenting förutom att det fortsatte med regn och varmt väder. Jag och mamma invigde Umeås bildmuséum.
 
April bjöd på sol och blomning. Jag fotade riktigt snygga bilder på Inga, jag och August fotade kärleksbilder och firade påsk tillsammans i stugan, jag bakade en jättegod cheesecake. Vi for upp till mormor och morfar i Valvträsk, där bakade jag mjukkaka i en stenugn för första gången i mitt liv.
 
Det mest exalterande under Maj var att vara på brännbollsfestivalen, jag fick se sjukt bra artister som Daniel Adams Ray, Rebecka och Fiona, Dada life och Svenska björnstammen. Jag åt mycket frukt och var även på kulturnatta. Mamma fyllde 50 år och det firade vi med ett stort kalas här hemma.
 
Jag och August var mycket med varandra, jag gick ut 9an och Sigrid konfirmerade sig. Jag firade midsommar i stugan tillsammans med mina kusiner och det var väldigt kallt och grått väder. Jag sommarjobbade även tre veckor på kyrkogård.
 
 

Kommentarer









MammaStina

Men jag fyllde ju år i maj 😔

Svar: Justeja!;)
Kajsa

Datum: 2014-12-29 ♦ Tid: 23:18:37
Ellen Delin

Ser ut som att det varit ett superår för din del! :)

Svar: Ja det har varit helt underbart!:)
Kajsa

Datum: 2014-12-31 ♦ Tid: 11:20:06
Hemsida: http://ellendelin.blogg.se
Elina

1. Sååå vacker du var!
2. Och du fotar ju amazing!
3. Såg ut som du hade några bra månader där, önskar dig ett gott nytt 2015! :)

Svar: Tack underbara du! och gott nytt år!:)
Kajsa

Datum: 2014-12-31 ♦ Tid: 11:38:07
Hemsida: http://elinaedsberger.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:










Trackback