Photoshoptips

Datum: 2015-07-13 ♦ Tid: 16:04:24 ♦ Kategori:

Ibland så fångar man en bild med något som stör fruktansvärt mycket, jag kan nästan inte lägga ut bilder som stör så mycket att man inte kan fokusera på innehållet i bilden.
 
Det första tipset är ju självklart att titta runt och försöka undvika det när man är på plats och ska knäppa bilden, men ibland så går det inte att knäppa den perfekt bilden utan att få med det störande störande föremålet.
 
Det andra tipset är att använda sig utav kloningsverktyget i photoshop om man hamnar i problemet jag nämde tidigare. Jag har en bild som visar ett väldigt bra exempel på en sådan situation.
Här har jag använt mig av kloningsverktyget för att få bort den svarta sladden som hänger över kvinnan. Detta verktyg är mitt absoluta favoritverktyg när det gäller att retuchera, man behöver träna ganska mycket för att få det snyggt men när man väl har gjort det några gånger så kan man inte ens märka att något är bortklonat!
 

Kommentarer










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:










Trackback