Godaste chokladbollarna

Datum: 2016-04-25 ♦ Tid: 09:06:00 ♦ Kategori:

I torsdags bakade jag chokladbollar, inte vilka som helst utan veganska, nötfria och NYTTIGA. De blev så sjukt goda, de smakade exakt som vanliga goda chokladbollar! Receptet hittade jag hos fina Ida Warg, jag tänkte dela med mig av receptet med er. 

Ingredienser:
• 5 dl havregryn
• 1,5 dl kokosolja
• 20 dadlar
• 3 msk kakao (tog lite mer)
• en nypa havssalt
• 4 msk kaffe (tog lite mer)
• kokosflingor att rulla i

 

Gör så här: Lägg ner alla ingredienser i en matberedare och mixa, du kan behöva trycka ner smeten från kanterna efter ett tag. Rulla sedan bollarna i kokos eller pärlsocker. Ställ in i kylen i 30 min innan servering för att de ska bli så goda som möjligt.


Kommentarer










Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:










Trackback